خاطرات کاغذی

خروس بی رنگ

خیلی از بچه ها از طریق کارتون، با «شرلوک هلمز» این کارآگاه افسانه ای آشنا شدند. کارآگاه عصبی مزاجی که مرتبا پیپ می کشید و با همکارش «واتسون» در خانه شماره 221 یکی از خیابان های لندن زندگی می کرد.
کد خبر: ۱۳۹۹۲۲۰
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 38

این کارتون پلیسی به جهت شخصیت پردازی و دوبله عالی که برای دزدان و تبهکاران و از طرفی هلمز با صدای «غلامعلی افشاریه» و واتسون با صدای «محمدعلی دیباج» داشت، آن قدر همه چیز را برایمان واقعی جلوه می داد که وقتی ماجراها به نقطه اوجش می رسید، هم زمان با موسیقی وحشتزای لحظه هایش، قلبمان به تاپ و توپ می افتاد. شبکه دو هر چند وقت این کارتون را دوباره پخش می کرد و هر بار آن قدر در دل کارتون فرومی رفتیم که گویی از پشت پرده معمای داستان بی خبر هستیم.

شرلوک هلمز و دره وحشت (به انگلیسی: Sherlock Holmes and Valley of the Fear) یک انیمیشن تک قسمتی استرالیایی بود که بر اساس داستانی از سر آرتور کانن دویل (۱۹۱۴) نویسنده شهیر اسکاتلندی، سال ۱۹۸۳ به تهیه کنندگی «تام استیسی» و «جورج اسفنسون» ساخته شد.

سایر صداپیشگان :پرویز ربیعی(بازرس مک دانل – موریس)، تورج نصر(گروهبان ویلسون - مایک اسکارلت)، شهروز ملک آرایی(آقای بالکر-جک مک گنیتی)، حسین معمارزاده(جان داگلس)،زهره شکوفنده(خانم داگلس)، ژاله علو(خدمتکار الن)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها